הקדמת תיקוני זוהר'- מאמר " לא תקח אם על הבנים אות כ"ט. יום ה' 4.7.24

*השפעת המוחין לאדם (ז"א) ממדרגות נמוכות יותר ( ישסו"ת ) ע"י קיום מצוות תפילין* . וזה בשונה ( מהלימוד באות כח) מאופן קבלת המוחין של ז"א בשבת שהוא מצד העליון שבו מתעלה ז"א( האדם) למקום או"א ומשם מקבל את המוחין.( כצדקה) בבחינת "שמש בשבת צדקה לעניים)

סיימנו את אות כ"ח המדבר על "שמש בשבת צדקה לעניים" ראינו שבמנחה של שבת.. ז"א עולה למקום הרבה יותר גבוה- למקום א"א והוא זה שמשפיע לאו"א. אז יש כאן גם כיבוד הורים וגם תורה

באות כ"ט הוא הולך ויורד במדרגות ויראה לנו
⚡️ *איך השפעת המוחין לא רק פועלים בימי שבת* *שאז ז"א עולה למקום או"א,* שאו"א זה המקום של המוחין, מקום של השלמות של ג"ר דבינה. לג"ר דבינה יש חכמה.
⚡️ אלא שיש גם קבלת מוחין במדרגות יותר נמוכות ( ישסו"ת ) עם השתתפות של התחתון עי קיום המצוות.(תפילין)

לא לשכוח.. למה ג"ר דבינה בוחרת בחסדים? בגלל שיש לה חכמה! והיא מעדיפה את החסדים על פני החכמה. ואם לא היה לה את החכמה. היא לא היתה יכולה להיות חפץ חסד
חפץ חסד זה בגלל שהיא בוחרת בחסדים במצב שיש לה חכמה.
⚡️וכאשר בשבתות עולים למקום הזה של או"א למקום של חפץ חסד כי יש שם גם חכמה.
בשבת יש ענין גדול ללמוד זוהר. כי זה בא להראות על הארת חכמה שיש. הוא כותב במפורש. הלימוד בשבת בזוהר הוא הרבה יותר גבוה. יש בהירות גדולה יותר בשבתות.
וקו האמצעי שהוא התורה הוא חייך ואורך ימיך. הכל מדובר על ענין של חכמה.
ראינו שאדמה.. עולם השפל מדובר על קבלת א"י שזה מלכתחילה.. אם לא היינו חוטאים בחטא העגל ובחטא המרגלים אז היינו זוכים לכיבוש הארץ עי הקב"ה בעצמו. זה. דבר המתוקן. וכל השבירה היא למטרה טובה שאנו נהיה שותפים. ולכן נעשה החטא בכדי שנוכל לקבל מצידנו ולא רק מלמעלה.

🔸 *באות כ"ט מסביר שהשפעת המוחין הם גם במדרגות יותר נמוכות* . לא רק מאו"א כמו בשבתות שזה חפץ חסד. שהוא מקור החכמה. ובאצילות.
אלא גם במדרגות יותר נמוכות הז"א- שהוא האדם מקבלים את המוחין- וזה בימי חול' וזה עי קיום המצוות בימי החול.
גם פה מקבלים התפתחות וריבוי ולא רק בשבתות.

*בשבתות* , כמובן זה סיוע מלמעלה כמו שכתוב" *שמש בשבת צדקה לעניים"
*
🔸אבל יש גם *מצב* שאנו צריכים *לעבוד מלמטה.* אי אפשר רק לסמוך על הנתינה מלמעלה.. כמו במתן תורה.. אלא צריכים גם שתהיה התעוררות מלמטה שאז זה כלי שלם. ולכן *יש מצב שז"א צריך לקבל את המוחין במדרגה נמוכה יותר שנקראת ישסו"ת* . וזה *תפילין* . *קיום מצוות תפילין- זה קבלת המוחין במדרגת ישסו"ת* כלומר ממדרגה שהיא סמוכה לז"א. כל מדרגה מקבלת ממדרגה שמעליה.
למשל, ישסו"ת זה ז"ת דבינה והוא זה שמשפיע לז"א. היא המדרגה העליונה לז"א. ולכן הוא בעצם הקשר שנעשה במדרגות העיקר בימות החול. ואז ז"א מקבל מישסו"ת עי מצוות תפילין ואז הקשר הזה הוא קשר עם היגיון מסויים. יש סדר של סיבה ומסובב. העליון – ישסו"ת משפיע לתחחון' לז"א.
אבל הקשר של ז'א שעולה למקום או"א זה עלי עליון. זה ג"ר דבינה (ולא ז"ת דבינה) זה מקום גבוה יותר. והקשר הזה נעשה רק עי סעייתא דשמייא מלמעלה. "ד ש בשבת צדקה לעניים" שהקב"ה הוא מעלה את ז"א- וזה נקרא עליית העולמות בשבתות מעל המקור שלו- מעל לישסו"ת. ונביא אותו למקום של או"א. ואז זה קבלת השכר- שזה מעין העולם הבא. כי זה בא. צד ההתעוררות של העליון כי הוא גרם לעלייה הזו.) 5.36

וכאן אנו עכשיו מדברים על מקום לעבודה ולא מקום לקבלת השכר.
תפילין זה בא להראןת על מקום של דבקות של התבטלות. התפילה נקראת כמו תפילין. זה נעשה בקשר של שתי מדרגות סמוכות. ז"ת דבינה שהוא ישסו"ת וז"א. שהוא מקבל מז"ת דבינה.