שאלה
בד"כ לומדים שכאשר פוגמים.. יש נפילה של המדרגה.. השכינה בגלות יורדת לבי"ע וכו
וכשיש תיקון שכינה חוזרת לאצילות- משמע עולה (למקומה.
ולכן למה לומדים מחטא אדם הראשון . וכל שאר 7 הדורות שחטאו גרמו להסתלקות השכינה מעלה ב7 רקיעים
ומאברהם אבינו 7 דורות עד משה רבינו עשו תיקון והורידו את השכינה למקומה.
והרי לכאורה היה צריך לומר הפוך.
⚡️שבתיקון השכינה עולה
⚡️ובפגם השכינה יורדת
בתודה מראש
תשובה:
השכינה נקראת בת שבע כי היא כוללת שבע מסכים מתוקנים כלומר שבע מדרגות של גילויים.
כאשר האדם הראשון חטא כל המסכים נאבדו והוא גרם לשלושה פגמים.
א. הסתלקה נשמתו שהייתה זיהרא עילאה. והתיקון נעשה ע"י גילויים בנשמת התורה כלומר ברזי תורה.
זהו פגם בעצם המציאות
.
ב. כל ההנהגה שהייה מתוקנת בהיותו בגן עדן מבחי קיום המציאות התקלקלה. לכן נידון "בזיעת אפיך תאכל לחם" לתקן אותה מחדש. זהו הפגם והתיקון בקיום המציאות.
ג. שהוא איבד את היכולת לתת שמות כלומר לקשר בין השורש הרוחני לענף בעה"ז.
התיקון נעשה ע"י לימוד תורה לשמה מבחי "נשמת ה' תלמדנו" וכיום בזכות בעל הסולם בלימוד התע"ס בשפה מדוברת.
לגבי השאלה.
אברהם אבינו החזיר מסך אחד לכן השכינה ירדה שוב מדרגה אחת יצחק שני מסכים וכו עד משה החזיר שוב שבע מסכים כמו אדם הראשון לפני החטא לכן במתן תורה זכו לנצחיות מבחי "חרות ממלאך המוות" כמו אדם הראשון לפני החטא.
חשוב.
בקדושה לא מדברים על עביות לבד אלא כל מדרגה כוללת עביות וקשיות שניהם ביחד נקראים מסך.
כאשר אין מסך הרוחניות מסתלקת.
כאשר יש מסך היא מתגלה.
אדם הראשון איבד את כל המסכים המסובב מכך הוא הסתלקות האורות.
משה החזיר את כל המסכים המסובב מכך זה התגלות האורות.
כל טוב
המשך שאלה
תודה. אם כך., בעצם זה תלוי אם מדברים מצד האורות או מצד הכלים..
לומדים (בתע"ס חלק ז') בשבירת הכלים/ מיתת המלכים שכאשר היה פגם אז האורות מיד הסתלקו למעלה לאצילות' ..
והכלים/ רשימות נופלים מטה לבי"ע.
תשובה:
אמרתם נכון
לסיכום חלק ז אפשר להסביר כיוון שהגילוי מותנה בג' הבחנות.
א. עביות
ב. מסך על העביות המעלה אור חוזר.
ג. אור ישר או שפע שהתלבש על האור חוזר.
לכן גם בשבירה מוצאים ג' הבחנות.
א. העביות נשברה וירדה לעולם הזה להנהגות פסולות מבחי קנאה תאוה וכבוד המעבירים את האדם מהעולם.
ב. המסך והאור חוזר שיש בהם רשימות ירדו כניצוצות לתקן את הכלים שנשברו ע"י תורה ומצוות מתוך ציווי.
ג. הרוחניות נסתלקה מבחי הסתר אחד או הסתר כפול.
כאשר מעלים שוב את המסכים חוזרים למצב שקודם לשבירה עם שינוי גדול שהם יהיו לפי הרוממות. כיוון שהרוממות היא אין סופית לכן משלימים מטרת הבריאה.
תגיות;
שכינה
הסתלקות השכינה
רקיעים
שבירת הכלים
אדם הראשון
מתן תורה
עוביות
מסך
אור חוזר
ניצוצות
אור ישר
משב רבינו
השאר תגובה