👆הקדמת תיקוני זוהר'- מאמר"" לא תקח אם על הבנים. – אות כ"ו עמ ט"ז ענין חוזים ונביאים מסטרא דנצח והוד ענין מהי תורה לשמה? . יום ד ' 26.6.24

שורש הנבואה בא. מנצח הוד. וזה מתפשט אצילות שזה מבחינת ראש עד נוקבא דאצילןת ועי הצדיקים שנמצאים במדרגות הגבוהות של עולמות בי"ע- שזה נקרא חוזים נביאים וצדיקים. ומשם הם מקבלים את. הארה שלהם.
. ויש הבדל יסודי
⚡️ אם ההארה באה צד הנצח
⚡️או ההארה. באה מצד ההוד

במעלות הסולם הוא הראה לנו שמקור השינוי בא מההארה שבאה:
⚡️ או מתוך שליטה של הנצח
⚡️או מתוך שליטה של ההוד.

*🔸מה נקרא שליטה של נצח או הוד?*
כמובן ,כשאנו מדברים על השליטה- הכוונה *שבכל מקום יש נצח והוד,* שנאמר אצל האבות
⚡️ *אברהם אבינו* היה לו את מידת. גבורה והת"ת והשליטה היא *לחסד* .
⚡️או גם *ליצחק* שהיה לו את מידת החסד והשליטה היתה על *גבורה*
ולכן בנצח יש גם הוד ולהוד יש גם נצח בענין של השליטה.
⚡️ *אם. השליטה היא של תכונת הנצח-* חסדים קו ימין. זה מה שגורם לכל ההתפתחות שנקרא מחזה ולמלמעלה. כלומר על התכונות של מחזה ולמעלה משפיעות על הנצח שגם הוא יהיה בשליטה.( 2.10

🔸 *מה הם התכונות מחזה ולמעלה.*.?
זה עתיק, או"א, ישסו"ת מחזה ולמעלה, זו"ן הגדולים, זה חג"ת וכל זה משפיעים כל התכונות הללו, משפיעים לספירת הנצח מחזה ולמעלה כלומר *לא לקבל!*

🔸 *מהם התכונות מחזה ולמטה*
( הם תכונות של רצון לקבל, רצון לקבל הארת חכמה)
מחזה ולמטה הם התכונות של הוד הם מקבלים מהמקורות שלהם ( של מחזה ולמטה) שהם א"א, ישסו"ת התחתון מחזה ולמטה, אח"כ נה"י או זו"ן הקטנים ומשם ההארה. זו או שליטה של *הרצון לקבל.* כי א"א זה רצון לקבל- שהוא חצי התחתון של הכתר שמתפשט משם החכמה. אותו דבר, גם ישסו"ת שזו הארת חכמה וזו'ן הקטנים שהם נה"י- הארת חכמה.
אותו דבר ההוד שמקבל. את שליטה הוא יהיה בהארה חכמה. (3.30

🔸 *מה ההבדל אם השליטה היא מימין- ( נצח ) או השליטה היא משמאל ( הוד)?*
וזה מה שכתוב כעת ששניהם מאירים . מתי? כאשר השליטה היא לקו ימין.
כי בחינת הפנים שולטים שניהם ואין האחד יכול לבטל את השני.
אם זה ממטה למעלה רק להשפיע- לכולם יש מקום- גם לתכונת הנצח של הנצח וגם לתכונה של הוד של נצח.
מחזה ולמעלה זה נצח והוא כלול משניהם מנצח והוד-
במצב הזה שניהם יכולים להאיר.
⚡️ובמצב שהשליטה היא לקו שמאל' מחזה ולמטה- רצון לקבל
אז במצב הזה מתבטל קו. האמצעי ורק החסדים יכולים להתפשט. אבל החכמה לא יכולה להתפשט במצב הזה. כי לחכמה יש הסתר שלא יכולה להתפשט ממעלה למטה.( 4.50

לסיכום.
עי הקו האמצעי שזה היסוד שהוא מקיים את הארת שניהם אז
⚡️חסדי הנצח מאירים מלמעלה למטה ויכולים גם להשפיע ולהאיר בצורה של ו' של שם הוי"ה של השפעה ממעלה למטה
והארת הג"ר דהוד ממטה למעלה גם יכולה לקבל כך שמקבלים את הארת שניהם.( 5.10

במצב של החיבור הזה של הקו האמצעי- השליטה העיקרית היא כמובן לחסדים.

כאשר שניהם מאירים.
כלומר
🔸 *כאשר השליטה מחזה ולמעלה* אז יש קשר בין נצח והוד שזה נקרא הוי"ה ואדנ י שהוא משפיע ליסוד ומהיסוד מושפע לחוזים נביאים וצדיקים( 6

🔸וכאשר *השליטה מחזה ולמטה במצב גדלות** אז הנצח שהוא קו ימין מתבטל והשליטה היא רק להוד, ובמצב הזה אי אפשר לגלות את התכונה של. החסדים של הברכה של השפע ועל זה נאמר שזה גורם לדינים וכד" זה סיכום של מה שלמדנו אתמול) 6.35

זו נפקמינא גדולה להמשך הלימוד שזה הנושא הכי חשוב *באות כ"ו* שזה. הנושא שמסביר את החשיבות של תורה לשמה( 9

נעיין במאמר צבי לצדיק פרשת בהעלותך ' מאמר חשוב מאד בענין של תורה לשמה.( 9.30

אות כ"ו
*"לא תקח אם על הבנים"-* איך השורש הזה משפיע בכל מיני מישורים.

*מסביר' איך השורש הזה משפיע מבחינת תורה לשמה* ( 10.23

⚡️ *אם זה תורה לשמה* אז יש השפעה של האם שהיא בינה על הוי"ה שזה הבנים שזה נקרא תורה לשמה שנקרא בעלי קבלה. שמשתדלים לתורה לשמה.
ועל זה. נאמר " *לא תקח אם על הבנים"*

⚡️ *ואם לא משתדל בתורה לשמה*
ועל זה נאמר" *שלח תשלח את האם"* ו-"האם " הכוונה לרבות שם הוי"ה – השפעה של בינה, השפעה של ז"א שזה שם הוי"ה. ואז הנצח הוד שנמצאים מחזה ולמטה גם לא משפיעים וכתוצאה מכך אין גילוי של הטבה לעולם.
ואת הענין הזה
⚡️אם זו השפעה ממטה למעלה
⚡️ או ממעלה למטה- רואים *בפרשת בהעלותך בספר צבי לצדיק בעמ' כ"ח*( 12.19

לגבי הענין שלנו חוזים נביאים וסטרא דנצח שסו שליטה של הימין או אם זו שליטה של השמאל.

*כי סוד הדלקת המנורה הוא סוד תיקון המלכות במסך להעלות אור חוזר ולהלביש את האור ישר – וזה שליטה של הימין- של הנצח.*
ולכן כתוב בהדלקה.. בהעלותך שזה אור חוסר של ממטה למעלה- שהכוונה בלי קבלה של לקבל הנאה לעצמו. *שפירושו או"ח העולה ממטה למעלה שזה סוד תורה לשמה* ( כמו שקראנו באות כו)

 

 

שם הוי"ה זו הדלקת המנורה. כל המידות שבאות מצד ימין( במנורה) עמו חסדים שאדם עושה.
או מידות מצד הגבורות שבאות מצדשמאל שאדם עושה..
כל המידות הללו הם פועלים בכוון של השפעה של הנצח וזה בעצם בא להראות שההוד כלול בנצח.
הוד זה המידות מצד ימין או שמאל.. לא משנה( כי יש גם מידות מצד ימין שהם לא טובות' – חסד לאומים חטאת. ויש מידות צד שמאל שהם לא טובות- מי שמשתמש בגבורה לעצמו. ושתי המידות. אלה כאשר הן מתוקנות ממטה למעלה שזה נקרא שליטה של ימין/ של נצח.. זה מה שגורם להדליק את המנורה. כלומר שמתגלה הקו האמצעי.
כל ששת רני המנורה צריכות להיות נקיות וטהורות שלא יאמר אחד מהאיברים/ כלומר אחד התכונות של האדם שהוא צריך כן לקבל ממעלה למטה מבחינת ההוד.) 16

אנו רואים שכאשר השליטה הוא לימין שנקרא אהרון שזה ימין וכנגד נצח אז המנורה יכולה להאיר ממטה למעלה והשפע שלה אח"כ מושפע ממעלה למטה.. ואז מושפע לעולם כולו. ( 17

*למה זה משפיע לעולם כולו?* נרחיב הענין

🔸נעיין *בספר פרי עץ חיים יש מאמר עמ קמ"ו* טור ב' למטה.
מזמור לתודה- יש בו מ"ב תיבות מלבד מילת מזמור שבו נבראו שמים וארץ.
מזמור לתודה יש בו ראשי תיבות הלכה.
הלכה בא להראות. על התפתחות שזוכים ע"י ירידה לעולם הזה. כי למעלה בשמים אין התפתחות.
לכן למתים חופשי מהלכה.

*באיזה תנאי יש הלכה והתפתחות בחיי עולם הזה?*
מיום שחרב בית המקדש אין לקב"ה אלא ד' אמות של הלכה.
🔸 *מהם ד' אמות של הלכה? זה שם הוי"ה*
והוא פנימיותה הנכלל מד' אותיות ה' והוא המכוון ונקרא תורה לשמה.

*שם הוי"ה זה האורות המאירים אל מול פני המנורה . שהאורות האלה מאירים מעלה למאה בזמן שיש חסד בשליטה של הימין ממטה למעלה… שנקרא לשמה. אז האור של שם הוי"ה מאיר בתוך המצוה*

על שם הוי"ה המתלבש בתוך ההלכה ומאיר בתוכה.
כלומר הנשמה שהיא שם הוי"ה מאירה בתוך המעשה* וזה בתנאי שהשליטה היא בימין.
כמו שראינו שאם השליטה היא בנתח ממטה למעלה אז אור החכמה מאיר. אבל ממטה למעלה.
ואור החסדים שעליו אין צמצום מאיר ממעלה למטה. ובמצב הזה זה יקרא תורה לשמה.( 20

*כל הלימוד,שלנו הוא על שם הוי"ה שזה השם היחידי שמתפשט על העולם הזה.*
אנו לומדים על ד' בחינות דאור ישר שהם הבסיס לכל הלימוד שהם ד' שלבים של התפתחות הכלי. שלומדים בתע"ס חלק א'+ ב' ובעיקר בהסתכלות פנימית שבהם יש כללים יסודיים לכל התורה הזאת.( 20.33

*"ומי שישים אליו ליבן אל שם הוי"ה כאשר הוא מקיים את ההלכה וחושב על שם הוי"ה* , (כלומר הוא מכיר את הטעמים איך הד' בחינות דאור ישר אן החכמה הזו משתלבת ונותנת את הטעם לאותה הלכה.)
*אז רוחו ונשמתו אליו יעסוק ויאיר לכולם בעיונו* .
כולם נהנים מהלימוד הזה, מקיום ההלכה כאשר זה בא מתוך הד' אמות – הכוונה יחד עם שם הוי"ה

*ולולא ההלכה לבד* ..(, כלומר אם זה רק הלכה לבד- כלומר שליטה של השמאל / שליטה של ההוד) מחזה ולמטה- זה בא להראות על צמצום- אז אי אפשר להאיר ג"כ.
*אז בלתי יסוד- אינה מספקת* .
לכן אומר שזה נקרא תורה לשמה שמקיימת ההלכה עי השליטה של הימין ממטה למעלה( 21.40

🔸 *לפי ההיסטוריה- מה קרה לנו עד היום שלא זכינו לתורה לשמה.?*

נעיין *ספר מאמרים א' גלות וגאולה* עמ ק"א

חוק ההתפתחות ( שזו ההלכה) הוא קשור לענין של תורה לשמה.

איו דבר כזה שבית ישראל התפתחו כמו הגויים.
אין שום קיום לישראל בגלות. ולא יוכלו להיות שם במנוחה ושלווה ובלי לחצים חיצוניים כמו שאר הגויים שמצאו להם מנוח.
עם ישראל יהיה תמיד במצב שלא יוכל להטמע בין העמים.
עם זה לא ימצא לא מנוח בין הגויים .( 23.30
…שאין תורה חכמה זה גרם לחורבן בית ראשון ושני.. וגם גירוש ספרד הוא בגלל שלא למדו תורה לשמה. וכתוצאה. זה התפזרה האומה.

צדקה' היא ממטה למעלה' שליטת הימין. תורה לשמה
וזה גורם שהשפע אח"כ התפשט ממעלה למטה
נצח הוד משפיע ליסוד ויסוד למלכות. ומלכות משפיעה לחוזים נביאים וצדיקים.
וכל בני העולם ניזונים מהם בזכותם של תלמידי חכמים הנאחזים בצדקה שלומדים תורה לשמה. והם עצמם לא נהנים מהחיצוניות דהיינו ממלאכתם כי עוסקים בתורה כלומר שעוסק בעץ החיים. גם מעוררים שפע. רכה לעולם וגם מעוררים שלום בעולם.

🔸נעיין *בזוהר השמטות חלק 3 אות לז* );32.55

תלמידי חכמים גורמים לשפע בברכה בכל העולם כולו. אז למה הם עצמם אין
המזון שמתעורר בזכותם? .. הם נמצאים בדחק בעולם עשיה?
תלמיד חכם הוא עץ החיים שהוא ז"א. אינו ניזון. אלא מן העולם הבא.. כלומר תלמידי חכמים ניזונים מן תכונת ההשפעה שנקרא בינה' ועולם הבא ולא. העולם הזה.

 

.עולם הבא לא נמצא בעולם הזה.
אלא אחרי שיןצא מהעולם הזה ונכנס לעולם ההוא אז ניזון מעולם הבא….
כלומר *היום לעשותם ומחר לקבל שכרם*
ובעולם הזה הם אוכלים מפירותיו של עץ
החיים. אוכלים מבחינת ההכרח לא יגונה ולא ישובח. מבחינת הקיום/ לא יהיה שליטים/ עשירים/
כמן שכתוב בשיר בשירים.. צאי לך בעקבי הצאן
והם הצדיקים ניזונים בזרועם.. שהיא הגבורה/ מיעוט וצמצום בעולם הזה. ובעולם הבא יקבלו ישירות מהבינה..
ההנאה שיש בעולם הזה הוא במתיקות התורה. טעמי התורה. שמקיימים את ההלכה עם שם הוי"ה בתוכו אז יהיה טעם של התורה. ואלו הטועמים מהפרי של האילן התחתון..

ומהי שמחה ומזון של תלמידי חכמים?
המתיקות שיש בטעמי התורה (,35.47