הקדמת תיקוני זוהר'- מאמר" לא תקח אם על הבנים' אות כ"ז *' ענין השבת * .-". עיקרון של המאמר הוא להציג את אופן התפשטות המוחין בתורה ומצוות בתוך הענפים של העולם הזה. יום א' 30.6.24

במאמר הזה של "לא תקח את על הבנים' שלח תשלח את. האם.". *מאמר זה בעצם מסכם לנו את כל המצוות .*

המאמר ( עמ יא אות יז) קןדם מסביר על התכונות של האם שרובצת על הביצים/ או אפרוחים.' שלח תשלח.את האם. ומסביר את ההבדלים.

הוא מתחיל עם חכמה' מארי קבלה- על האנושות _..על בני אדם…מה שמייחד את מארי קבלה שהם עובדים את ה'.

אם נשקיף על המאמר מלמעלה אז
⚡️בהתחלה *אות י"ז* מדבר על ענין בעלי קבלה שנקראים בנים..
אפרוחים וביצים אלו מדרגות יותר נמוכות.. כמו תורה ומשנה וכד'. ועל מארי קבלה אומר': לא תשלח אם על הבנים.

אח"כ מסביר עך חסידים וגיבורים וכו
⚡️ במדרכות הגבוהות של חסידים- אומר- לא תשלח אם על הבנים.. מדבר עכ באריכות
⚡️ אחכ מדבר על מארי תורה' עמוד דאמצעיתא דברנו על חצות לילה- כל מי שעוסק בתורה בלילה נמשך עליו חוט של חסד במשך ביום
⚡️אח"כ מדבר על חוזים ונביאים' ומשמעויות של חוזים ונביאים- נצח והוד מבחינת 'לא תשלח אם על הבנים'
⚡️אח"כ אלו שלומדים תורה לשמה-( 2.14

כלומר ,בהתחלה דבר בעיקר על המדרגות. והתפתחות של בני אדם.. בכל מיני אופנים- של לא לשמה שמביא לשמה. וחוזים נביאים.. גיבורים חכמים..
כל אלה.. עכשין הוא נכנס , ג"כ למצוות.

⚡️הגענו *לאות כ"ז.* ונכנס לענין של *קיום מצוות שבת וימים טובים* '- לא תקח האם על הבנים
⚡️באות כ"ט- עכשיו יורד ממדרגה גבוהה של השבת מעין עולם הבא.. יורד למדרגה של עשייה של תפילין שזה בימי חול. וגם עליהם אומר- לא תקח האם על הבנים.
⚡️ואז *באות ל'* – מדבר על קריאת שמע. על המדרגה הגבוהה של לא תקח אם על הבנים ( 3.40
כאשר האם זו השפעה' המקור של ההטבה וההשפעה זו האמא. היא משפיעה על הבנים- שהם זו"ן ( אנו נקראים הבנים).
⚡️אז ההשפעה. זו יכולה להיות בשבתות, ימים טובים, בתפילין. בקריאת שמע ( *באות ל').*
⚡️ואז, ממשיך *באות ל"ב..* יורד למדרגה יותר נמוכה של אות ברית- כלומר ששומר את הברית' ועל זה נאמר לא תקח האם על הבנים.

⚡️ואח"כ מסביר על סוכות- של לא תקח האם על הבנים- מסביר על ההדסים- שכל נענוע ונענוע על זה נאמר- לא תקח אם על הבנים.( 4.50

👈 *מה בא להראות המאמר שמביא לנו כאן?*
בא להראות לנו על *השפעת המוחין . על השפעת ההטבה.*
והשפעת ההטבה יכולה להיות. בהרבה. מאד מישורים.. את תורה לשמה. שבתות, תפילין, ק"ש… ובמצוות עצמן כמו מצוות סוכה. ( 5.20
*כל פעם שיש התפשטות של מוחין. התפשטות של הטבה בדרך הדרגתית. שיקרא:בנתחלה.*
⚡️ *ביצים* – שזה כמו עיבור
⚡️ *אפרוחים* – זה כמו יניקה
⚡️ *בנים* – כמו מוחין' השפעה של גדלות .

*רוצה להראות שכל ההשפעות של ההטבה זה נעשה בהדרגתיות בכל מיני מישורים* . גם בשמירת שבת יש הדרגתיות.. כך גם בתפילין וק"ש. לכל דבר יש את האיכות והדרגתיות שלו.( 6.06

כל אלה שדיברנו עכשיו, אם זה חוזים, נביאים לשמה.. שבתות.. הם ענפים של אותו פסוק של אותו שורש בתורה.. שהוא מורה לנו באצבע מהו התהליך של תורה אור.
שאור התורה הולך ומתפשט לתוך הענפים של העולם הזה.
זה *העיקרון של כל המאמר כאן..*
*התפשטות של המוחין בתורה ומצוות בתוך הענפים של העולם הזה.)** 6.50
הגענו לאןת כ"ז שמדבר על השבת.

 

המשך הקדמת תיקוני זוהר'- מאמר"" לא תקח אם על הבנים' אות כ"ז ענין אופן קבלת המוחין של נשמות הצדיקים בשבתות.
ולימוד ענין' הכלל ש- סדר המדרגות לא משתנה . יום א' 30.6.24

*מאיפה בא הכלל שסדר המדרגות לא משתנה?* .
תשובה
בד' בחינות דאור ישר- חכמה בינה ז"א ומלכות- שם הוי"ה- הסדר הוא סדר הכרחי של עילה ועלול , סיבה ומסובב- שבינה היא תכונה שמקורה מחכמה.
הבינה מקבלתצכל האור מלמעלה. ואז הבינה מתגברת לא לקבל.
הת"ת תוצאה מבחינת הבינה. הבינה אומרת אני רוצה חסדים, אז הת"ת מתחילה מחסד , מחסדים.
המלכות היא המשך הת"ת, כי הת"ת מקבלת הארת חכמה ואז המלכות מקבלת.השתוקקות לקבל החכמה בשלמות.
*זה שם הוי"ה ' ד' בחינות* – [שאותה צריך להכיר ביום ובלילה- גם אם מעירים אותך באמצע הלילה- צריך לדקלם אותה ] *שזה הבסיס לכל החכמה*
שזה שם הוי"ה שמהווה את כל המציאות

בגלל שנוצר קשר סיבתי של סיבה ומסובב הכרחי.. אחכ בכל מציאות של התפתחות של האדם והעולם…גם בהתפתחות הפרט וגם מבחינת האומה והכלל-
⚡️ יש לנו 4 גלויות..
⚡️4 מדרגות באדם- המון עם, עשירים, גיבורים, חכמים
⚡️כל המציאות שלנו של שם הויה' דומם צומח חי מדבר.. טעמים נקודות תגים אותיות' הכל- הקשר בין המדרגות הוא ע"פ העקרונות של שם הוי"ה סיבה ומסובב שזה מרצונו שנקרא כתר.. עד שמתגלה כלי שרצונו להיטיב כדי לקבל את ההטבה שנקרא מלכות. לכן סדר זה אף פעם לא נעלם ותמיד הוא נשאר.( 2.30

ולכן כאן במאמר בשבתות כאשר יד עליית עולמות מלמעלה.. קב"ה מקדש את השבת. בימי חול אנו נמצאים במקום של הבירור שנקרא עולמות בריאה יצירה ועשיה. שם יצירה ועשיה… בריאה קשורה⁰ להתבוננות' לאמונה.
יצירה קשור לתורה
ועשיה קשור למעשה המצוות. כאן יש בירורים למיניהם.
⚡️אם זה בירורים בתורה- פסול והיתר( יצירה)
⚡️אם זה בירור במצוות- ( עשיה)
⚡️אם זה בירורים באמונה.. שקשור לבריאה.
וכל הבירורים הנ"ל נעשים בימי החול.

ובשבתות שיש עליית עולמות עולים למקום של ההטבה. עונג שבת. במצב הזה אין יותר בירורים ולכן נשמות צדיקים עולים למקום סיום האצילות.
ומה יש במקום סיום האצילות? זה ז"א ומלכות דאצילות.
אבל מדרגות ז"א ומלכות דאצילות גם הם עולים. כי יש עליה כללית של כל הקומות . וזו"ן עולים למקום הגבוה שנקרא או"א. – שזה חכמה ובינה.
ובמקום הזה זו"ן בגלל שהם נמצאים בתכונה של חכמה בינה. אז הם יקראו ג"כ אב ואם. והם אלו שמשפיעות לנשמות הצדיקים.
ואו"א גם הם עלו! עלו לא"א.
אז עכשיו יש קשר עם מקור החכמה- אריך אנפין' ששם מקור כל ההטבה אוצר גנוז שמשם לוקחים את כל החכמה.

אז *איך הקשר נוצר?*
או"א שעלו למקום א"א הם יהיו א"א. הם יהיו נקודה החכמה. ולמי הם ישפיעו את החכמה? למקומם הקודם. בדרך של הרכבת ראש! ממעלה למטה.
מי נמצא במקום הקודם שלהם? זו"ן! שהיו בתחתית אצילות ועלו למקום או"א.

אז או'א עלו למקום החכמה.. משפיעים למקום הקודם שנקרא זו"ן( שלשם עלו זון) זו"ן משפיעים למקומם הקודם גם בצורה של הרכבת ראש למקום ששם עלו נשמות צדיקים שזה תחתית האצילות.. שהוא מקום זו"ן דאצילות- שזה תחתית אצילות.

ואז נוצר מצב כזה שנשמות צדיקים מקבלים את ההטבה שמקורה. בא"א בסעודה שלישת.. שעבר באוא .. במוסף ושחרית של שבת.. ומשם עובר למקום הבנים' לזו"ן דאצילות ונשם עובר לנשמות צדיקים שעלו למקום האצילות.

וזה סיכום של מה שראינו פה באות כ"ז ( 6.11