הקדמת תיקוני זוהר'-  מאמר" לא תקח אם על הבנים'  אות כ"ח *' ענין מצוות כיבוד אב ואם*.-". יום ב'  1.7.24

🔸בן הוא המכבד והמשפיע לאו"א שהם י"ק. הבן נמצא מעליהם והוא המשפיע להם.
🔸מתי הבן. משפיע למקום של או"א?
או"א נמצאים במקום של חסדים של השפעה ולכן נקראים או"א, כמו שהורים משפיעים לבנים ומגדלים אותם.
ויש מצב שהבן נמצא מעליהם וזה כאשר הוא עולה לא"א. למקום של החכמה, ואז הוא המשפיע לאו"א ' מצוות כיבוד אב ואם.
הבן הוא המכבד אב ואם.

יש הבדל גדול
🔸במצב הראשון שהאו"א מגדלים את הילד ומשפיעים עליו, אז
⚡️או"א יהיו למעלה
⚡️ובן יהיה למטה
והם המשפיעים .
בהתחלה הם נקראים חכמה ובינה.
וברגע שיש להם את תכונת ההשפעה ( לזו"ן) משתנה השם לאו"א.
כמו שראינו שבורא- בעקבות עליית המלכות לבינה אז הבינה מקבלת את השם או"א כי אז המלכות שזה בעצם הבנים כלולה בתוך חכמה ובינה. בעיקר בתוך בינה. ואז היא תקבל תכונה של או'א.
וזה המצב שאו"א מתקנים את הבנים.( 3.10

אבל יש מצב יותר גבוה- אות כ"ח- שבזכות התורה שהוא ז"א הכולל ב' עולמות הראשונים( כלומר או"א- בכיבוד או"א )
אז כאן הז"א שנקרא בן נמצא מעל או"א והוא המכבד אותם, הוא המשפיע להם.
כמו שרואים בגשמיות
⚡️שבהתחלה ההורים מגדלים את הבנים
⚡️ואחרי שההורים מזדקנים הבנים תומכים בהורים והם משפיעים להם. וזה מצב של בן י"ק. שהבנים הם משפיעים לי"ק לאו"א. והמצב הזה נקרא " *והוא חייך ואורך ימיך* "
⚡️חייך -בעולם הזה- גן התחתון
⚡️אורך ימיך- העולם העליון
על האדמה אשר
ה' 'אלוקך נותן לך, היינו העולם השפל.- עולם המצומצם שיש בו שליטת בחי"ד ועולם שיש בו צמצומים בכל המישורים ( עולם.שנה נפש )׳

*יש ג' בחינןת במלכות*
👈 וכל הענין הוא לתקן את המלכות
כל שאר הספירות הם מתוקנות בהשפעה .
⚡️כתר משפיע לעוד 8 ספירות או 9
⚡️חכמה משפיע מתחתיו עד היסוד
⚡️היסוד משפיע ג"כ למלכות
אז כל זמן שהתכונות מתוקנות בהשפעה אז אין מה לתקן
תיקון הכוונה לתיקון של חפץ חסד.
עי תיקון של תכונת ההשפעה של חפץ חסד .. אז,כל ענף וענף בעולם הזה שנמצא תחת ההגבלה והצמצום של בחי"ד אז *ברגע ( שבחי"ד), שמצקן ומקבל את התכונה של חפץ חסד והשוואה של חפץ חסד, אז הוא דומה לשורש שלו- כי השורש של כל דבר בעולם הזה, הוא שורש רוחני*. *ושורש, הרוחני הוא כולו מתוקן בהשפעה.*
דוגמא,:
⚡️ תכונה של תאוה בעולם הזה בא להראות על ענף שהוא מוגבל-
⚡️ וכאשר משתמשים בזה- "עץ חיים תאווה בה"- זה בא להראות על תיקון של השפעה וזה נקרא שמגלים את השורשים של אותה תכונה.
⚡️ כל התכונות עצמם הם כמו חומר גלם, זה עוביות
⚡️והצורה שנותנים לחומר גלם הזה- זה מה שקובע את התיקון שלהם.( 7.15

כמו בגשמיות
⚡️ יש *עץ* וזה חומר גלם
⚡️אם נותנים בו צורה שתומכת בנו ועושים מזה *כסא/ שולחן* . אז בזה רואים שהחומר גלם הזה.. *מקבל תיקון כי הרי הוא משמש עכשיו את האדם.*

אותו דבר כל תכונה ותכונה ( הולך לפי אותו עיקרון.

נרחיב את הענין ונסתכל במקור של הדברים ( 8.05

הקדמה תיקוני זוהר יום ב 1.7.24

30
אמרנו שכלי מורכב משניים
⚡️ *מלכות דמלכות דעליון* שנקרא אני אחרון- שהורים שורש לכתר תחתון של אני ראשון.- וזה נעשה בדרך של בקיעה.- הקב"ה החליט לברוא את אדה"ר אז לקח עפר מהאדמה. לאדהר אין שום החלטה שום מסך אין לו כלום- והפך אותו לגולם לחומר גלם כדי לתת לו צורה.

⚡️ואחרי זה כדי לתת לו צורה נכונה- ויפח באפיו נשמת חיים זו *תכונה שניה של הכלי- שיודע מה הוא רוצה.*
אדה"ר כאשר הוא נברא נתנו לו נשמה
.מה היא נשמה? כדי שידע שתפקידו בעולם הוא לגלות את נשמת התורה.
וזה מה שאומר בספר"זאת ליהודה על פסח
ואומר *מה מבדיל בין בני אדם לשאר המציאות שבעולם* ?
– *האדם הוא היחיד שיש לו רצון לדבקות אלוקית.*
מאיפה קבל את זה? הנשמה שהקב"ה הטביע באדה"ר- וזו הדבקות. ויהיה האדם לנפש חיה.
עכשיו הוא קבל את האור חיה. אבל כל זה הוא מלמעלה.
אח"כ כמובן חטא והבחי"ד הזו צריכה תיקון. וזה כבר עבודה שבאה מצידנו שלא יהיה נמצא דכיסוםא.
כי הארה שבא מלמעלה היא לא קבועה .. כי מה שמקבלים במתנה אפשר להדפיס מהר
אבל אם זה בא מלמטה מתוך התעוררות ויגיעה של התחתון מלמטה. שזה נקרא כלי אמיתי.. תהיה לזה קביעות,
לכן לדוגמא
⚡️פורים זה בקביעות .כי זה בא מלמטה
⚡️ומועדים זה לא בקביעות. כי זה בא מלמעלה

לכן כל המועדים בטלים .. ושיש התעוררות למלמטה קיימו וקבלו אז זה נשאר בקביעות לכל הדורות.
ולכן זו ההקדמה למאמר שלנו שמסביר את ההבדל בין ג' התכונות שמלבישות את את הז"א
🔸לאה ,- בחינת חב"ד חג"ת
🔸רחל- בחינת תנה"י
🔸ובני השפחות- בחינת מלכות דמלכות