👆 הקדמת תיקוני זוהר'- מאמר "לא תקח אם על הבנים שלח תשלח את האם" אות כ"ח- *ענין ג' הלבושים של ז"א- שהם לאה ,רחל ובני השפחות לצורך גילויו השלם* . יום ג' 2.7.24
ג' עולמות הם-
⚡שניים יורש *במצוות כיבוד אב ואם*
⚡והשלישי' *יורש בזכות התורה* (שהוא ז"א הכולל גם ב' העולמות הראשונים. אב ואם בסוד בן י"ק
וזה שכתוב" והוא חייך ואורך ימיך. כי הוא חייך בעולם הזה, ( התחתון) ואורך ימיך בעולם הבא ( הארוך) על האדמה שה" אלוקיך נותן לך. היינו עולם השפל
יש 3 מדרגות
⚡.עולם הזה
⚡אורך ימיך- העולם הבא
⚡עולם השפל
יש להבחין ההבדל בין מצוות כיבוד הורים שאו"א בא להראות על מדרגה של חסדים שנקרא שהבן שבא מלמטה , הוא זה שמקבל מההורים ולכן יש לו את הקשר של הערכה להורים, קבלה מההורים כיבוד הורים שזה אחד מהדברים שזוכים לשכר בעולם הבא -ובעולם הזה זוכים לאריכות ימים.-
וזה כיבוד הורים בדרך הרגילה
🔸ויש מצב שאדם *יורש את התורה.* התורה שהוא ז"א הוא לא רק משפיע לאו"א, כלומר גורם לקבל מאו"א, אלא כאן הוא כביכול *נמצא מעל או"א והוא משפיע אליהם.. זה מצב שז"א נמצא במדרגה של א"א* ' זה נקרא שבזכות התורה הוא *לא רק בתקן של מקבל מאו"א, אלא שבזכות התורה הוא יכול להעלות מ"ן ולהתעלות למצב של מעל או"א* . ואז בעצם הוא *המשפיע לאו"א,* ובמצב הזה הוא נקרא *בן י"ק-* וזה מה שכתוב והוא ימיך ואורך ימיך כי הוא חייך בעולם הזה- וכו- זה באופן כללי. ) 3
כאן הוא רוצה להראות לנו- כדי להסביר את *המהלך של התלבשות או"א, או במצב שז"א מגיע למצב שלמות אז רוצה להראןת לנו על הלבושים של ז"א* .
אנו מדברים על ז"א דאצילות- ישראל בגדלות או יעקב. בקטנות.
*אנו לא משיגים שום דבר בז"א, כי ז"א זה אור* .
*כל ההשגות שאנו משיגים בז"א הם רק לפי הכלים* .( ומי הם הכלים? הנוקבות..שהם מלבישות אותו)
לכן *כאשר אנו מדברים על ההשגות של ז"א ההתייחסות אליו היא לפי הנקבות שלו שמלבישות אותו./ שהם בעצם הכלים שהנקבות מלבישות אותו כדי לגלות אותו.*( 4.11
כמו שידוע בתורה שישראל ויעקב- יש 3 *בחינות של לבושים של ז"א דאצילות*
🔸 *בני לאה* ( חב"ד חג"ת)
🔸 *בני רחל* (תנה"י)
🔸 *בני השפחות* ( מלכות דמלכות)
אותו עיקרון , *הפרצוף הנוקבא דז"א היא זו שמאפשרת לגלות/ או להשיג את הז"א* אז גם פה אנו רואים *שלפרצוף.הנוקבא יש 3 אבחנות* .( 4.45
🔸לז"א יש שלושה לבושים- שפירושם שלז"א יש 3 תכונות שדרכן ניתן להשיג ולגלות אותו.
כי כל מה שאנו מדברים הוא בחינת ז"א.
⚡התורה זה בחינת ז"א
⚡ האדם- מ"ה הוא בחינת ז"א.
⚡ *והנשים- הנקבות הם רק גורמות לגילוי , שהם כעזר כנגדו – כדי לגלות את תכונות של ז"א.*
*כל התפקיד של הלבוש הוא לגלות את הלובש*
.
לכן, *הנקבות הם הלבושים, אבל האורות עצמם הם של ז"א* . ( 6.50
עכשיו, ז"א שהוא נמצא בתכלית השלמות אז כמובן יש לו עשר ספירות.
🔸 *מהם העשר ספירות של ז"א?*
⚡יש ספירות/ או תכונות שמתוקנות בחפץ.חסד- בהשפעה מוחלטת
⚡ויש תכונות שמתוקנות בקבלה הדרגתית
⚡ויש תכונות שמאפשרת את הגילוי המכסימלי" והשלם הגילוי הסופי של ז"א.
ועל התכונות הללו מדובר פה.
⚡על התכונות דמתוקנות בהשפעה- אז ידוע שכל ראש בא להראות על השפעה ממטה למעלה.' לכן זה יהיה תכונות של חב"ד שזה הראש עצמו' רק להשפיע
⚡ויש תכונות של חג"ת- שזה תכונות של הראש של הגוף' כמו איברי נשימה. שנשימה ולב הם רק משפיעים.( 7
לכן
⚡יש את *התכונה של הראש שזו מחשבה* רק להשפיע שזה *חב"ד*
⚡ויש תכונות של *הראש של הגוף* שנקרא *חג"ת* – שכן פה אנו רואים שהאיברים הם בצורת עיגול( ריאןת, לב) . אבל הם פועלים מלמטה למעלה יש לנו קשר אליהם.. ואפשר להפסיק אותם.( אפשר – להפסיק לנשום וכד')
אלו הם התכונות של השפעה.
**התכונות הללו ( חב"ד' חג"ת) מתגלות עי הלבוש שנקרא לאה* .
לאה היא בתכונה של השפעה' לה יש 7 ילדים'.
לאה חושבת על רחל. למה היא מתפללת שתיהיה לה בת ולא בן. בגלל שהיא קבלה את חלקה מסך הילדים של יעקב ומתחשבת ברחל
לכן
⚡ *לאה מלבישה על חב"ד חג"ת דז"א* .- ויש לה תכונה של חסדים מכוסים ( מכסים חכמה)
⚡ *רחל לעומתה מלבישה עך בחינת תנה"י* – יש לה תכונה של *חסדים מגולים* . כלומר *מגלים חכמה.* ולכו היא נמצאת במקום של הכלים שמגלים חכמה שזה המקום של התנה"י.
תנה"י זה המקום שיש לו כלים יותר נמוכים.. חיסרון יותר גדול, כמו *איברי העיכול* שהם *מחזה ולמטה שהם דורשים הארת חכמה* , הם דורשים *מילוי* . הם כלים שגורמים לגילוי.
אבל רחל, היא עדיין לא תכלית הגילויים של ז"א.
תכלית הגילויים של ז"א הוא כאשר גם המלכות דמלכות תתוקן שזה הכלי הנמוך ביותר. ובגלל הופכיות אורות וכלים- אז יהיה הגילוי השלם של ז"א. אז יהיה לו גילוי של מטרה הבריאה.
אתי גרוברט, [03/07/2024 06:56]
⚡ *והכלים של מלכות דמלכות* – הם נקראים *בני השפחות* וכשהם יתוקנו יהיה גילוי במלואו של הז"א *
( 9.25
השאר תגובה