הקדמת תיקוני זוהר'- מאמר " לא תקח אם על הבנים- שלח תשלח את האם'" עמ י"ח- יט אות כ"ח . יום ד' 3.7.24

ראינו את הג' בחינות שמלבישות על ז"א, על יעקב.
ג' בחינות הללו הן מורות על התכונות שאנחנו בתוך עם ישראל מקבלים מאבותינו.
יעקב הוא הרי הבסיס,של האומה. "איש יעקב איש וביתו" ישראל- אנו נקראים בני ישראל. ותכונות הללו בעצם מאפיינות את התכונות של כללות ישראל.
והתכונות הללו מתחלקות ל;
⚡️ראשים
⚡️גופים
⚡️ וסיומים

⚡️הראשים של התכונות הם כנגד לאה-שזה חב"ד- שהוא הראש עצמו וחג"ת זה הראש של הגוף שזה
קשור למחשבות לידיעות לחב"ד, ולרגשות שהם חג"ת

⚡️ כנגד התכונות שקשורים לגוף.- שבא להראות על גילוי חכמה-. לא רק דבר מכוסה. כי מחשבה זה דבר מכוסה. ועכשיו(, ברגל שלא מכוסה); יש גילויים של המעשים שזה כנגד רחל ש היא מלבישה על נה"י . ונה"יי זה כלים של חסדים מגולים. שהם. מעשים שמגלים את החכמה. וככה גם בעם ישראל יש גילויים גדולים.

ויש כנגד החינהה אחרונה- שנקראת מלכות- שהיא כנגד בני השפחות.( 1.55

לכן עם ישראל כלול מכל תכונות אלו. ואומר כאן ש;
⚡️ *2 תכונות הראשונות.( כנגד תכונות לאה ורחל- חב"ד חג"ת ונה"י) שהם מבחינת עצמם גמרו את התיקון*
⚡️ *וכל הפגם הוא בגלל שאנו סובלים. מהפגם של. בחי"ג של המלכות של בני השפחות שבעקבות התכונה הזו אנו בעצם ירדנו לגלות..* ( 2.22
למה?
כתוב שיעקב אבינו היה שופרא דאדם הראשון.. כלומר המשובח של אדה"ר- כלומר תיקן את האדה"ר.
וכמו שאצל אדה"ר- החטא נקבע כתוצאה מחוה שסחטה ענבים- כלומר שאכלה מבחינת" אכלתי ואוכל עוד.". שהיא גרמה לכך שנכנסו בתוכה הכלים הגדולים של החלל הפנוי.
⚡️ *אכילה ראשונה* היתה לשם שמים-" והייתם לאלקים יודעי טוב ורע"-ככה שכנעו אותם
⚡️. *ואכילה שניה* היתה כבר בהכרח- לא היתה ברירה. אכלתי ואוכל עוד- כי הכלים הגדולים של הרצון לקבל נכללו בתוכם ע"י אכילה ראשונה.
ובאכילה שנייה לא יכלו להתאפק.
אפשר לומר- שאנו יוצאים לגלות. והתיקון היא בעיקר המלכות. מה שנקרא אכילה השנייה- שהם בני. שפחות שהם קשורים יותר לגלות; קשורים יותר למלכות, קשורים לכלים של החלל הפנוי.
– ולכן כדי לתקן אותם צריך לצאת לכללות העולם ולא מספיק ארץ ישראל.. אלא צריך לקחת את הבחי"ד שבחי"ד נמצאת בכל מקום בעולם.." מלוא כל הארץ כבודו.".
– וזה אחד הסימנים שעיקר התיקון הוא לבני. השפחות. וכמובן בגלל חוק ההתכללות אז יהודה לוי הכהנים אנו גם כלולים מבני השפחות. ואת התכונה של המשכה שקשורה של המלכות עצמה של רצון לקבל בעל מנת לקבל זו תכונה שאנו מתקנים אותה בגלות. והתכונה הזו בגלל שמדובר על מלכות אז היא כלולה ב-70 אומות.
– מלכות היא 7. היא שביעית.. מדובר על ז' תחתונות. קשור מלכות
– ולכן אנו צריכים לרדת ל70 אומות ולדלות משם את הגרים. כלומר להעלות משם את המלכויות וכתוצאה מכך לזכות לאורות דג"ר. כי כאשר. מתקנים את המלכות אז יש גילוי של אורות דג"ר. ( לפי הופכיות כלים ואורות)( 6

אז ראינו
⚡️שכאשר יש תיקון רק ללאה שזה חב"ד חג"ת שני כלים בלבד אז,יש לנו רק נפש רוח
⚡️כאשר יש תיקון רק לרחל- חב"ד חג"ת נה"י אז נכנס אור הנשמה לקומה- נכנסים 3 כלים..אז יש 3 אורות
⚡️וכאשר יש תיקון גם למלכות עצמה- בני השפחות אז כבר נכנס אור החיה במדרגה . ואור החיה וזה מה שמשלים את התיקון של ז"א. כל המטרה. הוא להגיע לאור החיה.

מתי כן יש גילוי של אור החיה? זה כאשר מקבלים את האור לא בזכות היגיעה שלנו ממש, אלא בתקן של צדקה. וזה קורה בשבת. שבשבת זה מלכות. יום השביעי.
שבת בא להראות על עליית עולמות- בא להראות על סיוע מלמעלה. שתומכים בנו ועוזרים לנו לקבל התענוגים את אור החיה.
ולכן כל התיקון ,אפשר להגיד שכל התיקון של אור החיה בשבת הוא יותר קשור לבני השפחות. כי הם הגורמים וקשורים לבחי"ד והם קשורים לגילוי של אור החיה, ובשבת זה מה שמקבלים" *שמש בשבח- צדקה לעניים"* וזה אור החיה.
זה בפרט קורה בסעודה שלישית שאז,זא עולה למקום א"א, שא"א זה מקום של אור החיה. ולכן מגיע שפע גם לבחי"ג אבל לא מצידה. אע"פ שאינה ראויה מצידה כי אי אפשר לתקן אותה.. כי בסופו של דבר הקב"ה יתקן אותה. ולכן השפע שמקבלת מכונה בשם צדקה לעניים.. שהיא מבחינת המלכות עצמה הרי היא מצומצמת. זו התכונה שלה והמאפיין העיקרי שלה. ולכן "אין לה מעצמה כלום". עד כאן הגענו אתמול.

אנו בע"מ יט בטור א.( 7.30

ראינו את הג' בחינות שמלבישות על ז"א, על יעקב.
ג' בחינות הללו הן מורות על התכונות שאנחנו בתוך עם ישראל מקבלים מאבותינו.

 

יעקב הוא הרי הבסיס,של האומה. "איש יעקב איש וביתו" ישראל- אנו נקראים בני ישראל. ותכונות הללו בעצם מאפיינות את התכונות של כללות ישראל.
והתכונות הללו מתחלקות ל;
⚡️ראשים
⚡️גופים
⚡️ וסיומים

⚡️הראשים של התכונות הם כנגד לאה-שזה חב"ד- שהוא הראש עצמו וחג"ת זה הראש של הגוף שזה
קשור למחשבות לידיעות לחב"ד, ולרגשות שהם חג"ת

⚡️ כנגד התכונות שקשורים לגוף.- שבא להראות על גילוי חכמה-. לא רק דבר מכוסה. כי מחשבה זה דבר מכוסה. ועכשיו(, ברגל שלא מכוסה); יש גילויים של המעשים שזה כנגד רחל ש היא מלבישה על נה"י . ונה"יי זה כלים של חסדים מגולים. שהם. מעשים שמגלים את החכמה. וככה גם בעם ישראל יש גילויים גדולים.

ויש כנגד החינהה אחרונה- שנקראת מלכות- שהיא כנגד בני השפחות.( 1.55

לכן עם ישראל כלול מכל תכונות אלו. ואומר כאן ש;
⚡️ *2 תכונות הראשונות.( כנגד תכונות לאה ורחל- חב"ד חג"ת ונה"י) שהם מבחינת עצמם גמרו את התיקון*
⚡️ *וכל הפגם הוא בגלל שאנו סובלים. מהפגם של. בחי"ג של המלכות של בני השפחות שבעקבות התכונה הזו אנו בעצם ירדנו לגלות..* ( 2.22
למה?
כתוב שיעקב אבינו היה שופרא דאדם הראשון.. כלומר המשובח של אדה"ר- כלומר תיקן את האדה"ר.
וכמו שאצל אדה"ר- החטא נקבע כתוצאה מחוה שסחטה ענבים- כלומר שאכלה מבחינת" אכלתי ואוכל עוד.". שהיא גרמה לכך שנכנסו בתוכה הכלים הגדולים של החלל הפנוי.
⚡️ *אכילה ראשונה* היתה לשם שמים-" והייתם לאלקים יודעי טוב ורע"-ככה שכנעו אותם
⚡️. *ואכילה שניה* היתה כבר בהכרח- לא היתה ברירה. אכלתי ואוכל עוד- כי הכלים הגדולים של הרצון לקבל נכללו בתוכם ע"י אכילה ראשונה.
ובאכילה שנייה לא יכלו להתאפק.
אפשר לומר- שאנו יוצאים לגלות. והתיקון היא בעיקר המלכות. מה שנקרא אכילה השנייה- שהם בני. שפחות שהם קשורים יותר לגלות; קשורים יותר למלכות, קשורים לכלים של החלל הפנוי.
– ולכן כדי לתקן אותם צריך לצאת לכללות העולם ולא מספיק ארץ ישראל.. אלא צריך לקחת את הבחי"ד שבחי"ד נמצאת בכל מקום בעולם.." מלוא כל הארץ כבודו.".
– וזה אחד הסימנים שעיקר התיקון הוא לבני. השפחות. וכמובן בגלל חוק ההתכללות אז יהודה לוי הכהנים אנו גם כלולים מבני השפחות. ואת התכונה של המשכה שקשורה של המלכות עצמה של רצון לקבל בעל מנת לקבל זו תכונה שאנו מתקנים אותה בגלות. והתכונה הזו בגלל שמדובר על מלכות אז היא כלולה ב-70 אומות.
– מלכות היא 7. היא שביעית.. מדובר על ז' תחתונות. קשור מלכות
– ולכן אנו צריכים לרדת ל70 אומות ולדלות משם את הגרים. כלומר להעלות משם את המלכויות וכתוצאה מכך לזכות לאורות דג"ר. כי כאשר. מתקנים את המלכות אז יש גילוי של אורות דג"ר. ( לפי הופכיות כלים ואורות)( 6

אז ראינו
⚡️שכאשר יש תיקון רק ללאה שזה חב"ד חג"ת שני כלים בלבד אז,יש לנו רק נפש רוח
⚡️כאשר יש תיקון רק לרחל- חב"ד חג"ת נה"י אז נכנס אור הנשמה לקומה- נכנסים 3 כלים..אז יש 3 אורות
⚡️וכאשר יש תיקון גם למלכות עצמה- בני השפחות אז כבר נכנס אור החיה במדרגה . ואור החיה וזה מה שמשלים את התיקון של ז"א. כל המטרה. הוא להגיע לאור החיה.

מתי כן יש גילוי של אור החיה? זה כאשר מקבלים את האור לא בזכות היגיעה שלנו ממש, אלא בתקן של צדקה. וזה קורה בשבת. שבשבת זה מלכות. יום השביעי.
שבת בא להראות על עליית עולמות- בא להראות על סיוע מלמעלה. שתומכים בנו ועוזרים לנו לקבל התענוגים את אור החיה.
ולכן כל התיקון ,אפשר להגיד שכל התיקון של אור החיה בשבת הוא יותר קשור לבני השפחות. כי הם הגורמים וקשורים לבחי"ד והם קשורים לגילוי של אור החיה, ובשבת זה מה שמקבלים" *שמש בשבח- צדקה לעניים"* וזה אור החיה.
זה בפרט קורה בסעודה שלישית שאז,זא עולה למקום א"א, שא"א זה מקום של אור החיה. ולכן מגיע שפע גם לבחי"ג אבל לא מצידה. אע"פ שאינה ראויה מצידה כי אי אפשר לתקן אותה.. כי בסופו של דבר הקב"ה יתקן אותה. ולכן השפע שמקבלת מכונה בשם צדקה לעניים.. שהיא מבחינת המלכות עצמה הרי היא מצומצמת. זו התכונה שלה והמאפיין העיקרי שלה. ולכן "אין לה מעצמה כלום". עד כאן הגענו אתמול.

אנו בע"מ יט בטור א.( 7.30