👆הקדמת תיקוני זוהר- אות ו'. עמ' ד". *ענין המלכות- שהוא הכלי המגלה את כל ההטבה. ואיך כל מיני הזוהר מאירים את הנשמות. וענין הרקיע שהוא התיקון העיקרי שגורם להארת הנשמות* יום ה' 22.5.24

לאחר שראינו את כל התכונות מכתר עד יסוד- כעת מלמד על המלכות שהיא מקום הגילוי. והיא הכלי היחידי שמקבל את כל ההטבה. ולכן מדבר על הנשמות, כל התורה / כל הזוהר נתנו לנשמות. ומסביר כיצד הנשמות הללו מקבלים את אותן ההארות / את אותן מיני זוהר שהוזכרו קודם.

הרקיע זה התיקון העיקרי שגורם להארת הנשמות.. זו הנקודה העיקרית שאומר פה.וזה כמובן לכל אורך הזוהר.
*מהי המשמעות של. הרקיע שגורם לתיקון הנשמות?*
כמובן ,זה צמצום ב'
זו קבלה ממטה למעלה.
רק כאשר הקבלה. מגיעה לצדיק המקבל' הוא מקבל אותה רק במידת השפעת נחת רוח' וזה נקרא טיפין טיפין( אח"כ יקרא לזה כוכבים) ( 2.30

סוד של הבריאה הוא צ"ב. לכל אורך הדרך את הסוד הזה הסתירו. ובדורות שלנו בא לידי גילוי והבנה
..
*למה זה נקרא סוד?* כי יש כאן מציאות של ירידה לצורך עליה.

⚡️בד"כ , *שאדם רוצה להתפתח הוא רוצה להבין מדרגה אחת ואח"כ לעלות למדרגה שניה ולהבין* מדרגה שלישית וכד'.. אבל הסוד ' הוא לא!

⚡️ *הסוד הוא דוקא לצבור חסרונות- הוא קורא לזה סיתומים( באיגרות)*
כאשר אדם מרגיש שיש לו סיתומים בעבודה ולפעמים קורא לזה חוש הכרת הרע, אז זה המקום שמשם הוא יכול לתקן את העליה השניה.

*וזה סוד גדול! זה לא סוד פשוט הדבר הזה* ( 3.40
כי רוב האנשים מעדיפים התפתחות של הדרגתיות חיובית.. שכל פעם מגלים הבנה יותר עמוקה וכד
אומר- לא!
גם מופיע *זוהר בבראשית ב'-* שרבי אליהו או רבי המנונא הסבא התגלה לרבי שמעון ואומר לו " *שמעון מן השוק"* אז אמר *רשב"י- אם הוא קרא לי שמעון מן השוק. אז כנראה הגיע הזמן לגלות את המדרגה הכי גבוהה שנקראת עתיק.*
עתיק- נקרא ההוא. הנעלם.
בגלל שיש לו את הירידה הגדולה ,כמו אדם פשוט מן השוק. אז הוא גילה את הסוד הכי גבוה בחכמה באותו קטע- שזה גילוי מדרגה של עתיק יומין.
שעד היום לא נתנה לו רשות לגלות את. חכמה הזו
וברגע שהוא קרא לי ככה.. אז אני יכול לגלות ולהסביר את המשמעות של עתיק.

אז זה בעצם הסוד, *שהירידה היא בעצם הכשרה* כמו שכותב באור הבהיר- ששבירת הכלים היא לא דבר שלילי.. אלא בסופו של דבר כל התהליך של השבירה הוא תהליך חיובי.
וזה נקרא סודות של אדונם- צמצום ב' ( צ"ב) ( 5.35

הגענו עתה למלכות- מקודם היה נצח הוד יסוד.
⚡️ *והמלכות זה המקום של הגילוי.*
⚡️ *במלכותו של הרקיע- זה מרמז בשליטת הרקיע. כמו כוכבים שמאירים ברקיע*

וזהו *שיזהירו כזוהר הרקיע. מהו רקיע? מהו התיקון הנקרא רקיע?*
*ומשיב- הוא אשר הנשמות של המשכילים מאירות בו כמו הכוכבים ברקיע. וכן הן מאירים בכסא*( 6.23
רשב"י חוזר על זה פעמיים וזו הדגשה שכל הקבלה צריכה להיות בדרך של רקיע. אחרת אין שום אפשרות לקבל את כל ההארות, כל המיני זוהר שהוזכרו קודם לכן.( 7.50

🔸מ"ן' זה קיום המעשה מתוך ציווי. כחומר מתוך שליטה של בינה.
בינה זה המקום של הציווי. בינה זה המקום של ההרחקה של הדחייה.
אז כאשר המעשה- שהוא המלכות הוא מתוך שליטה של בינה שזה נקרא ציווי. אז זה גורם לעליית מ"ן. ( 8

לכן, בכל מקום כותב.. מהו מ"ן? מיין נוקבין
🔸 *ומהם מיין נוקבין?* מים שיש בהם נקבה. ומיעוט רבים שתיים .בינה ומלכות
המלכות עולה לבינה.

🔸מ"ן- פירושו מים נוקבין. בינה ומלכות זו התעוררות של 2 טיפות שבאות מלמטה וגורם לכך שאח"כ יורדת טיפה של מ"ד- מים דוכרין- שזה שפע- שזו קבלת ההטבה מלמעלה.
ולכן מ"ן תמיד צריך להיות בלשון רבים שזה בינה ומלכות

🔸 *מה זה בינה ומלכות?* תורה ומצוות ומעשים טובים. כל זה נעשה ע"י המלכות, אבל בכוונה של בינה- בכוונה של נחת רוח של ציווי מלמעלה. ( 9

ועכשיו יש לו מסך!
*ברגע, שאדם כך מקיים את התורה זה נקרא שיש לו מסך* .
למשל' אדם עוזר לחבר שלו במצווה של בין אדם לחברו- למה? כי זה ציווי של ה'! ולא מציאת חן בעיני החבר. ולא שום סיבה אחרת, אלא כי ה' ציווה! אומר ועושה.
ברגע שזה אמיתי! הרי הקב"ה יודע את המחשבות שלנו יותר מאיתנו,. אז ברגע שזה אמיתי מתוך ציווי ה'- זה נקרא שאדם עשה מסך!( 9.40

ואז אור עליון שלא פוסק להשפיע, מזדווג על המסך הזה.. ויוצאת קומה שלמה של אור. כי יש לנו אור חוזר שמתלבש בו האור הזה באו"ח ממטה למעלה. ואותו אור מגיע לנוקבא שהיא שהשכינה. קדושה.
וזה *כלל גדול-* שכל מה שהתחתון גורם תוספת בעליון- חוזר ויורד אותו האור גם אל התחתון.) 10.07

לכן , אם המניע למעשים הוא כח ציווי אז זה מזין את השכינה. זה בעצם הערבות_ השותפות שלנו עם כלל ישראל.
במעשים מתוקנים/ או לימוד תורה מתוקן, אנו מאירים את האור במקור הנשמה שנקרא כלל ישראל' זו ערבות- שהיא הדבר הכי חשוב הלימוד הזה