שאלה
מדוע השבירה הייתה מהגדול לקטן כלומר הדורות הראשונים הגדולים היו חייבים להעלם מבחי' הולך ופוחת הדור.
אבל התיקון הוא מהקטן לגדול.
מבחי' הספירות מדוע התיקון מתחיל מהוד לאחר מכן גבורה.
תשובה
ככל שאדם גדול יותר כאשר הוא נופל הוא נופל למטה יותר זה העקרון שהוא מסביר בתע"ס חלק ז' וגם בתעס חלק יג' (לפני שהוא מרחיב על י"ג תיקוני דיקנא)
הוא שכאשר הכלים נשברו המלך הגבוהה יותר שהיה מלך הדעת, ירד הכי למקום הנמוך ביותר, כמו שרואים כעת לקראת גמר התיקון שהמדע וההשכלה תפסו את מקום האמונה.
לכן כדי לתקן את הכלים שנשברו צריך לעלות מ"ן בהתאם למדרגות שהם נשברו.
ג"ע של המדרגה התחתונה הנקראת מ"ן עולה בזכות האח"פ שנפלנו אליה המדרגה העליונה, אח"פ אילו נקראים "כלי המעלה מ"ן".
לכן אם צריך לעלות את מלך ההוד מעלים אח"פ מס"ג המעלים את ג"ע של מלך ההוד. (הכלל הוא במשך שיתא אלפי שני מתקנים רק את הכלים דפנים כלומר המ"ן שיכולים הם רק לג"ע בכל המדרגות).
אם רוצים לתקן את מלך הגבורה שנפל יותר למטה כי הוא היה יותר גבוהה ממלך ההוד לכן לא מספיק אח"פ דס"ג אלא צריך התגברות יותר גדולה ע"י הכלי הנקרא אח"פ דע"ב.
לא כ"כ ברור על מה אתה שואל.
נא לדייק בשאלות כדי שב"ה נוכל לענות תשובות בהתאם.
השבירה נגרמה ע"י התכללות ה"ת בנקודות דס"ג שהיא מבחי' קו שמאל לכן התיקון הוא על הקנאה תאוה וכבוד שכולם באים מקו שמאל.
תגיות
שבירה
שבירת הכלים
השאר תגובה