אבל אם האדם פעל וגרם לתוספת הטבה בעליון, אבל…הוא חשב גם על איזה שהיא הטבה עבורו- אז כאן זה כבר לא יקרא רקיע!
פה צריך גם את השלב השני- שכאשר ההטבה באה ונמשכת .. אותו הדבר הוא יקבל בדרך של רקיע! אז?יזהירו! כי אם לא.. אז אין זוהר!
לעלות מ"ן ולעשות ומעשים טובים מתוך ציווי של ה'- וזה לא משנה לו באופן אישי אם יקבל מזה הנאה או לא.. כתוצאה מזה , יש גילוי בעולם.. וכאשר ההטבה הזו באה אליו.. כי זה חוק- שכל מה שהתחתון מעורר בעליון, העליון משפיע לתחתון.
וכשההטבה הזו באה אליו הוא לא מקבל אותה, על זה שהוא גרם . "מגיע לי שכר על זה שגרמתי הטבה לכלל.. הוא מקבל אותה במידה, רק בשיעור שיכול לעשות נחת רוח לה" *וזו נקודה העיקרית של הרקיע* ( ואז יכול לקבל אותה וזה נקרא *ויזהירו* "
( 13
לכן, לאחר הזווג הזה נופל המסך לרקיע. כלומר לפני זה המסך זו העבודה שלו ממטה למעלה- להעלות מ"ן.
ועכשיו נעשה רקיע- שאותם צדיקים משיגים קומת הזווג שנעשה עליו' וכשההארה יורדת אל הצדיקים… וזה כבר קבלה- " *הפוך רקיע ותשכח( תמצא) עיקר"-* שזה בחינת אור חוזר המתהפך מן הרקיע ולמעלה עם האור ישר.
.. עם אותו אור שהוא גרם עם הרקיע ולמעלה הוא מתהפך ממעלה למטה ופירושו שהלבוש הבא מן הרקיע הוא, כי אפילו שבאה המדרגה להשגת התחתון אינו נהנה משהו מן האור העליון שבא אליו, אלא לפי מדת השפעת נחת רוח ליוצרו, וזה יקרא רקיע אמיתי.
ואינו מקבל משהו אם לא ימצא בו השפעה ליוצרו. ואז הקבלה מתלבשת תוך השפיה- אור ישר באור חוזר וכו.( 14
🔸יש כאן 3 שלבים
לאחר הרצון שמניע את הכל
⚡️. שלב1- צמצום' איפוק לא לקבל את ההנאה לעצמו
⚡️שלב2' העלאת מ"ן- זה לגרום נחת רוח'- זה מסך
⚡️שלב3- ירידת המזדווגת דרך הרקיע- ואותה קבלה תהיה רק במידה שמשפיע נחת רוח ליוצרו ( 15
כלומר הכח שהיה לו.. לאותו צדיק לקיים את המצווה מתוך ציווי של ה'- הוא הכח שאח"כ נותן לו היכולת לקבל את ההטבה גם מתוך ציווי של ה'.
⚡️בהתחלה זה התגברות לעשות פעולה מתוך ציווי
⚡️ ואח"כ זה התגברות לקבל הנאה מתוך ציווי
יש הבדל גדול!
👈 *שבאים לקבל הנאה מתוך ציווי..* זה אף פעם *לא יהיה שלמות של קבלת ההנאה* אלא זה יהיה *טיפין טיפין*❗️ כלומר באופן הדרגתי לפי מידת ההשפעה.
👈 *והטיפין טיפין* הזה- הזוהר קורא לזה *כוכבים*❗️ כי הכוכבים מאיר בטיפין טיפין.. הוא נוצץ.. הוא מאיר וקצת נכבה.
ואותו דבר גם פה..שזה קשור לענין של כבוד.
שכבוד זה בגימטריה ל"ב
כ"ב אותיות+ 10 נקודות.
ל"ב שמרמז על כסא הכבוד.
וזה עיקר הנושא במאמר שלנו.( 16.35
🔸סוד הוא צמצום ב'
⚡️אם זה המשכה עם כל הרצון זה צ"א.. וכמובן יש הסתר פנים. כי ממעלה למטה זה נקרא חטא.
⚡️בצמצום ב' כאשר הקבלה היא בדרך השפעה בלבד ממטה למעלה.. אז יכולה להתפשט גם ממעלה למטה בצורה מתוקנת.
ולכן *צ"ב זה בעצם גורם להרחבת הצמצום. שלפני כן הצמצום היה רק על המלכות. ועכשיו הצמצום הוא גם על בינה- ולכן זו הרחבת הצמצום* .
אבל הרחבת הצמצום זה מה שמאפשר קבלה בצורה הדרגתית שלא תהיה בזה שבירה( 17.45
המלכות היא לא במקומה- זו המשכה ממעלה למטה ואסור לקבל
אלא מותר רק מהיסוד…מה שגורם לאו"ח ממטה למעלה זה תיקון של צ"ב
*כוכבים זה טיפין טיפין** אור לפי השיעור שיש נחת רוח אל הנותן.
🔸שאלה תלמיד
האם מדובר על עב סג אז הצ"ב היה בס"ג.
ס"ג מלשון נסוג מלשון הרחקה
נסיגה ממה? נסיגה מקבלת החכמה לעצמו.
במצב הזה אם ישאר במצב של נסיגה ויברח מהקרב
אז לא יוכל לקבל שום דבר.. כי אומר כל הזמן לא..לא
ולכן צריך לעורר תכונות שעליהם לא היה צמצום ב'
צ"ב מתחיל מפרצוף סג ⁸.
*ובאיזה מקום הצמצום ב' לא פועל? בפרצוף ע"ב* !' בחכמה. שם היתה חכמה שלמה..ולא ועל של צ"ב,
צמצום א' כמובן פועל כי זה חכמה. אבל חכמה תמעד פועל צ"א כי זה .
לכן, בכדי שכן יוכל לקבל הוא צריך להפסיק את הנסיגה/ את ההתגברות רות וההרחקה.
וכן להתחיל לקבל ההנאה מחדש!
.. זה נקרא שמעורר את הרצון מחדש.
*הכי קל לזכור את זה במשל של האורח ובעל הבית* ( 21.13
🔸 ס"ג זה כאשר האורח דוחה לא לקבל ההנאה סעודה( מהבעל הבית.
🔸ואז בעה"ב דוחק ודוחק ודוחק בו שיאכל- זה כבר אורות מקיפים בכדי שהוא כן יקבל
🔸ועכשיו עי הדחף של בעה"ב הוא מקבל טבע חדש- טבע של צמצום ב'- טבע של רקיע שזה הטבע האמיתי. כלומר שכל קבלה לעשות נחת רוח ליוצרו.
וזה הטבע החדש שנבנה ע"י מקיף .
זה נקרא שהמקיפים מזככים את העוביות ונותנים לו טבע חדש.
עכשיו שיש לו טבע חדש הזה.. שזה נקרא רקיע.. אז עכשיו הע"ב- החכמה יכולה להתגלות. על בסיס?של אותו טבע חדש של השפעה.
ולכן זה יהיה ע"ב ( 22.23
במילים פשוטות
🔸ס"ג רק דחייה לא לקבל
🔸ע"ב ס"ג – לקבל בע"מ להשפיע. כי הרצון בא מע"ב וע"ב זה חכמה בא מהרצון.
🔸 היום אנו *בפסח שני* 🍷
ע"ב ס"ג- גימטריה מצה
השאר תגובה