הרב מיכאל מאור – תע"ס – פתיחה לחלק ב' (פרק ב' אותיות א'-ב' בדברי האריז"ל)
הוקלט בתאריך 2024 12 31
הוקלט בתאריך 2024 12 31
הוקלט בתאריך 2025 01 08
הוקלט בתאריך 2025 01 05
הוקלט בתאריך 2025 01 05
הוקלט בתאריך 2025 01 13
הוקלט בתאריך 2025 01 12
הוקלט בתאריך 2025 01 09 מספר אור הבהיר דף ס"ד
תלמוד עשר הספירות חלק ב' https://www.youtube.com/watch?&width=100%&height=453&listType=playlist&list=PLzk604bV3DNatnJ39FTMJuQR7qJxTnyKY&plindex=0&layout=gallery&gallery_style=listview תלמוד עשר הספירות חלק ב' https://www.youtube.com/watch?&width=300&height=253&listType=playlist&list=PLzk604bV3DNatnJ39FTMJuQR7qJxTnyKY&plindex=0&layout=gallery&gallery_style=listview
הבנתי שגו"ע של העליון (בינה) שהם כתר וחכמה- הם "יד" ( הוי"ה פשוטה( 4)+ ע"ב במילוי ( 10) = 14" גימט' י"ד) למדנו שאותיות "אלה" שהם האח"פ דעליון ירדו לבי"ע .אז כשהם עולים חזרה לאצילות הם מעלים את הגו"ע דתחתון (נשמות הצדיקים) אז למה אומרים שהיד של העליון( הגו"ע).. הוא החלק המקשר בין המדרגות. והרי
שאלה *מה ההבדל בין קמץ לשורוק?* בשניהם למדנו שהאח"פ ( כלים) חוזרים למדרגה . ויש צמצום באורות ( קמץ) וחוסר חסדים (שורוק).. לכאורה זה אותו הדבר... תשובה קמץ הוא נקוד כנגד ספירת הכתר לכן זה מוכר אצל הכהן ו"קמצ הכהן" כי מקור השפעת החסד והתורה לעם. שורוק יותר מורה שיש השלמה של כל הכלים כלומר